In ‘Buzz’ deelt Berger zijn kennis over hoe mond-tot-mondreclame en sociale overdracht werkt en hij leert ons hoe je beide kunt benutten om ervoor te zorgen dat je producten en ideeën slagen. Er wordt ongelooflijk veel geld geïnvesteerd in marketing en reclame, maar slechts een paar producten bereiken de status van kassucces. Veel restaurants mislukken, bedrijven gaan failliet en de meeste sociale bewegingen slagen er niet in om de aandacht te trekken.
Kwaliteit, prijs en reclame vormen belangrijke factoren waardoor producten en ideeën succesvol worden, maar zij verklaren niet het totale plaatje. Na het analyseren van honderden aanstekelijke boodschappen, producten en ideeën, kwam Berger erachter dat er steeds dezelfde zes ‘ingrediënten’ of regels waren die ertoe leiden dat er over dingen wordt gepraat, dat ze worden gedeeld en nageaapt. Wat maakt content nu aanstekelijk? In Buzz worden deze zes belangrijke STEPPS (Sociaal wisselgeld, Triggers, Emotie, Public, Praktische waarde en Story’s) toegelicht.
Het boek kost 19,99 en de uitgeverij is Spectrum. ISBN 9789000312993