HEALTHY LIFESTYLE / 100% Suikervrij & Bodieboost

Hoe gaat het met jullie goede voornemens? Ik had het nooit verwacht, maar ik kan het oprecht zeggen: ik ben er nog stééds mee bezig (ja, ik weet dat januari achter de rug is)! Mijn geheim? Maak er een routine van en zorg dat het geen verplichting wordt, maar een onderdeel van je dagelijkse bezigheden. Naast de Squat & Plank Challenge, ben ik nog steeds bezig om te minderen met suikers en dat gaat super. Hiervoor schakelde ik ook de hulp in van het boek ‘100% Suikervrij in 30 dagen’. Ook ging ik aan de slag met het BodieBoost kook- en dagboek.

Suikervrij

Ik vertelde jullie (in het artikel Suikervrij leven + No Sugar Challege) dat ik graag wou minderen met het eten van suikers. Ik was er serieus aan verslaafd, hoe erg (Op de Sugarchallengewebsite deed ik de Sugar Addiction Test waarmee je gratis de mate van jouw suikerverslaving kunt testen) ! Maar gelukkig kan ik ‘was’ schrijven, want ik ben er inmiddels flink van afgekickt en dat klinkt inderdaad als een junkie. Ik had nooit (maar dan ook echt never nooit) verwacht dat mijn lichaam zo gewend was aan die suikers en ik ben blij dat ik nu kan zeggen dat ik flink geminderd ben. Ik ben er niet mee gestopt, omdat ik nog wel ‘de gezonde’ suikers binnenkrijg en dit alles met mate. Van de slechte ben ik afgestapt, maar heel af en toe kan ik bij vrienden een bolletje ijs niet weerstaan. Mijn lichaam snakt er ook niet meer naar, zoals het in het begin wel deed. Ook hielp het mij om inspiratie op te doen uit het boek ‘100% Suikervrij in 30 dagen’ geschreven door Carola van Bemmelen. 
Carola daagt je in dit boek uit om 30 dagen lang suiker te laten staan. Met haar 3-fasenplan wordt dat ook een stuk aantrekkelijker gemaakt. Het boek bevat gevarieerde recepten, voorbeeldmenu’s en praktische tips die je de suikervrije maand doorhelpen. Vooral de voorbeelden vond ik heel praktisch ter inspiratie, want in het begin liep ik echt verdwaald rond in de supermarkt; overal zag ik opeens suiker op staan. Gelukkig hielp het boek mij een handje op weg en zag ik het licht weer. Ik vond de eerste twee suikervrije dagen lastig. Mijn lichaam begon een beetje te trillen en ik voelde mij ‘slapjes’. Maar na deze ‘ontwenningsverschijnselen’ voelde ik mij oprecht energieker en ik sliep beter. Sinds nu ruim een maand voel ik mij helderder. Ik vond het behoorlijk confronterend, vooral toen ik merkte dat ik vooral mijn lichaam vul met troep in plaats van dat ik het echt voedt. Ook vertroebelde letterlijk de verbinding tussen mijn lichaam en mijzelf. Mijn lichaam heeft vanwege CVS en Fibromyalgie ook al een lage weerstand en suiker verslechterd het immuunsysteem. Suiker is niet langer mijn BFF of automatisme; het is verleden tijd. Het is zeker de moeite waard om deze suikergewoonte te doorbreken en je krijgt er veel voor terug. 100% Suikervrij in 30 dagen maakt de stap om dit daadwerkelijk te doen makkelijker. 
BodieBoost 

Dankzij BodieBoost eet ik gevarieerder en ik werd door het Kookboek geïnspireerd wat betreft de lekkere recepten die je binnen een handomdraai op tafel zet. Ik had niet zozeer het doel om af te vallen, maar wel om lekker én gezonder te eten. In het Bodieboost Kookboek geschreven door Charlotte Willems wordt er geen rekening gehouden met suikervrij leven, maar ik kan deze suikers wel vervangen in recepten. Het kookboek bevat succesrecepten om af te vallen en er staan speciale weekmenu’s in en schema’s om je resultaten te bereiken. Er staan geen high culinaire recepten in, maar easy maaltijden die je binnen 30 minuten op tafel kunt zetten. 

De BodieBoost-afslankmethode is simpel, praktisch, toepasbaar en het wordt voor jou leuk gemaakt. De methode bestaat uit een formule die je dagelijks toepast en 12 regels. Er wordt uitgegaan van productgroepen (families) en je krijgt de volledige vrijheid om je ontbijt, lunch en avondeten te kiezen. Het is een flexibele methode waarin er geen verplichtingen worden opgelegd en er geloof is in een mindset van ‘normaal doen’ en ‘genieten’. Het is een methode die zich aanpast aan elke levensstijl. Het Bodieboost Dagboek biedt extra motivatie om deze levensstijl vast te houden en dipmomenten te overwinnen. Het is een hulpmiddel waarin jij dagelijks je challenge vast kunt leggen en bijhouden. Zo noteer je hierin je einddoel, de voortgang, je weekmenu’s, je motivatie en je dagelijkse gedachten en dankbaarheidslijstje. Zo geef je een extra positieve draai aan deze bewuste manier van eten en voeden van je lichaam. 

Ik vind het extra tof dat er een hele community rondom Bodieboost is ontstaat waarin leden elkaar motiveren en inspireren. Zo ben ik lid van de Facebookgroep en volg ik @BodieBoostChar op Twitter voor de dagelijkse dosis inspiratie. Het BodieBoost Dagboek kost 4,95 en voor het Kookboek betaal je 17,95.

Extra tip: Blokje om
De app ‘Blokje om’ is een super leuke app als je er eventjes op uit wilt, maar niet weet waar je naartoe moet gaan. Je installeert de app en middels de GPS op je telefoon wordt je locatie bepaalt. Vervolgens geef je aan hoe ver je wilt lopen of hoelang je wilt gaan. Er wordt elke keer weer een nieuwe route voor je uitgestippeld en de app loopt met je mee! De afstand die je gelopen hebt, wordt bijgehouden evenals het aantal calorieën dat je verbrandt. Je kunt trofeeën behalen en zo kom je weer ergens anders, handig!

En lukt het bij jullie nog met de Squat & Plank Challenges? Het wordt wel steeds zwaarder, pfoe! Go for it! Heb jij nog leuke en gezonde tips? Deel het en inspireer elkaar!

Liefs,

Dagmar
Follow me on

Dit bericht heeft 25 reacties.

  1. Charlotte

    Tof artikel! Ik vind de body boost kookboeken erg leuk en lekker! :)

  2. Geertje

    Wat goed dat je zo afgekickt bent van de suikers… Krijg je niet veel last van suikers als je het juist nu wel eet? Leuk artikel!

    1. Ik merk wel dat mijn lichaam een soort afkeer heeft gekregen voor suikers en ik er totaal geen behoefte meer aan heb. Als ik een keer een diner met vrienden heb bijvoorbeeld, dan kies ik voor een mini beetje ijs als toetje omdat ik simpelweg niet meer nodig heb. Ik luister sinds ik geminderd ben met suiker ook beter naar mijn lichaam; niet meer eten om te eten, maar om je lichaam te voeden en te voorzien van energie :) Xx

  3. Sophie

    Ik vind het zo knap dat je die suikers laat liggen! Ik zou het ook eens moeten proberen en ga zo ook die test maken! Bodieboost vind ik zelf ook erg leuk, mijn zus is er mee bezig hihi :-)

  4. Kirsty

    Goed bezig zeg! Ik zou ook wel graag minder suiker willen eten, maar ik vind het wel erg lastig omdat het bijna overal in zit!

    1. Het is ook zeker lastig, maar juist met behulp van experts, meiden met ervaring, boeken en blogs wordt het een stuk toegankelijker en is het beter vol te houden. Als je eenmaal weet wat kan, dan gaat er een nieuwe wereld voor je open :) Xx

  5. Kimberly

    Ik ben ook steeds meer aan het minderen met suikers en het is echt bizar om te merken hoe erg je lichaam aan suikers is gewend en eigenlijk niet zonder kan. Ik vind het wel echt vervelend dat over eigenlijk wel suiker in zit, als je iets eet zit het er eigenlijk altijd wel in.. Je bent echt een topper!! <3 Ga zo door!

    1. Aah super super lief en mooi je reactie! Goed dat je ook aan het minderen bent en ik hoop dat je er meer energie door overhoudt. Ik hoop dat het je lukt en minderen kan nooit kwaad :) Veel succes Xx

  6. Maaike

    Fijn artikel en wat ben je goed bezig! Mijn goede voornemin ligt al weer in de prullenbak… Hopelijk helpt de zomer straks om mij te motiveren wat gezonder te eten ;) ( ik ben zoo goed in uitstellen haha! )

    X

    1. Maar je hebt nooit een 1 januari nodig om aan een goed voornemen te beginnen of deze weer op te pakken. Elke dag kan een nieuw begin zijn <3 Denk vooral vanuit jezelf en doe wat goed voelt. Je hoeft niet mee met de massa, maar denk vooral wat jij belangrijk vindt en wat goed is voor je lichaam Xx

  7. Marloes

    Super goed van je, goed bezig jij! Ik merkte het ook aan mijn lichaam dat ik veel fitter er van ben geworden. En niet meer van die vervelende dips krijg! Ga zo door meid! X

    1. Aah wat fijn dat je ook resultaat merkt! Super goed en ik hoop van harte dat je je fitter blijft voelen <3 Xx

  8. Eline

    Knap dat je het vol weet te houden, vooral suiker-vrij leven lijkt me heel erg pittig!

  9. leruaa

    Leuk artikel! Knap dat jij al meer dan een maand suikervrij leeft, ik zou het je niet kunnen nadoen.

  10. Ik vind het echt super knap dat je het volhoudt! Ik begin nu bijna te twijfelen om ook te beginnen, ik denk alleen dat ik het niet kan.

    1. Je hoeft niet te twijfelen of je het kunt, als je er maar volledig achterstaat. Het lukt niet om het half half te doen, je gaat het zeker weten halen als je er helemaal voor gaat Xx

  11. Linda

    Wat fijn dat er zo’n goed boek is als handvat én stok achter de deur. Ik wist niet dat het bestond! Jammer, dar had ik hoed kunnen gebruiken in mijn jaar zonder suiker, ik weet wel dat ik het in het begin heel erg lastig vond. Het was nog eens in combinatie met koemelk wat ervoor zorgde dat ik vaak het eten bij andere uit de mond keek haha
    Het duurde een maar toen ik eenmaal gewend was was het verrassend goed te doen moet ik zeggen!

    Heel fijn om te lezen dat het jou ieder bevalt en je zal je lichaam er hel gelukkig mee maken :)
    Good luck!

Geef een antwoord

CommentLuv badge