HEALTHY LIFESTYLE / 10 x tips voor een fitter lichaam

De temperaturen stijgen en dat betekent dat we weer massaal bikini’s kunnen shoppen! Maar dat is natuurlijk extra leuk als we ook een bikiniproof lichaam hebben. Ook voel je je lekkerder in je vel als je aan de slag gaat om jezelf sterker te maken. Je begint niet morgen hieraan te werken, nee vandaag! Uitstellen werkt niet en daarom gaan we samen aan de slag om het sporten leuker te maken. Let’s do this!

✩ Doe mee aan challenges!
Eind januari schreef ik over mijn sportoutfit & de challenges waaraan ik meedeed. Wist je dat dit artikel nog steeds het best gelezen artikel is van mijn blog? Super leuk! Inmiddels heb ik de Squat & Plank Challenge gedaan en ben ik nog een keer begonnen. Gelukkig begin je dan weer op een lager tempo, maar zo houdt je je lichaam wel bezig en fit. Ik vond het artikel van Anne over de challenges die zij deed ook heel inspirerend. 

✩ Squatten tijdens het tandenpoetsen

Deze tip heb ik gekregen van Tedje! Ze plaatste een foto op Instagram en ik vond het zo’n leuk idee dat ik het zelf ook ben gaan doen. Je bespaart erdoor weer wat tijd en je voelt je gelijk fit in de ochtend en in de avond. Super leuk idee, ik word er vrolijk van! En natuurlijk kun je het ook toepassen onder het koken of jezelf extra uitdaging wanneer je je mascara opdoet en aan het squatten bent… grapje! Geen goed idee en don’t try this at home! 

✩ Sport samen

Je motiveert elkaar, helpt elkaar door de moeilijke momenten en verlegt elkaars grenzen. Samen sporten kan ontzettend inspirerend en motiverend werken, als je een beetje op hetzelfde niveau begint. Anders loop je er alleen maar gefrustreerd bij, terwijl samen sporten juist heel stimulerend kan werken. Je kletst ondertussen wat bij en maakt van sporten een feestje. 

✩ Minder met het eten van suikers

Een tijdje terug schreef ik over Suikervrij leven en ik had nooit verwacht dat ik er zo’n beter lichaam voor terug zou kunnen krijgen. Ik ben niet helemaal gestopt met het eten/drinken van suikers, ik neem nog wel de goede suikers op. Maar van de suikerbommen en tussendoortjes ben ik afgestapt en ik schrok in het begin enorm hoe mijn lichaam hieraan verslaafd was. Ik voel nu mijn lichaam beter aan (minder wazig en vaag) en ben mijn lichaam echt aan het voeden in plaats van volproppen. Het is goed om je bewust te worden wat je dagelijks binnenkrijgt. 

✩ Neem de trap in plaats van de lift!

Yes, dit klinkt zo eenvoudig, maar toch ‘trappen’ we er steeds weer in (ik ben zo grappig met mijn woordgrapjes…). Elke beweging die je extra maakt is mooi meegenomen toch? Dus kies voor de trap en minder vaak voor de lift, neem de fiets in plaats van de bus en stop een extra boek in de tas om te lezen of voor extra gewicht om te dragen. Maak jezelf sterker en je krijgt er veel voor terug!

✩ Drink genoeg water!
Dit punt wordt zó vaak herhaald dat het bijna je neus uitkomt, maar het is ook ongelooflijk waar. Water is goed voor je lichaam, maar bijvoorbeeld ook voor je huid. Drink genoeg op een dag, anders droog je uit met alle gevolgen van dien. Je voelt je ook veel beter als je genoeg hebt gedronken en water is hierbij ideaal (zonder alle zoetstoffen en lekker clean). Je kunt er voor ter variatie bijvoorbeeld wat citroen of mint indoen, dan heb je alsnog een lichte smaak en een beetje afwisseling. 

✩Outfit

Straal met je kleding en voel je goed! Draag goede schoenen en kies voor kwaliteit, zo kom je verder. Je betaalt er misschien net iets meer voor, maar dan gaat je outfit ook langer mee. 

✩ Maak sporten leuk!

Natuurlijk is het soms afzien en heb je niet altijd zin om te gaan. Maar achteraf voelt het toch altijd goed? Maak het voor jezelf leuk en pak een springtouw, ga lekker het zonnetje in om te hardlopen of kies een leuke groepsles uit. Sporten is pittig, maar maak er een lekkere tijd van en geniet van het feit dat je lichaam sterker wordt!

✩ Schoonheidsslaapjes

Aan dit punt moet ik nog flink werken, want genoeg slaap doet wonderen. Je voelt je fitter en energiekers en het is echt de moeite waard om even je laptop of mobiel aan de kant te leggen en eerder je bedje in te duiken. Ik moet dit vaker doen, want de laatste tijd snoep ik steeds een extra uur van mijn nachtrust af en dit gaat ten koste van mijzelf. En wat is er nu belangrijker? 

✩ Go for it!
Hard werken werpt zo haar vruchten af en ik weet zeker dat je het gaat halen! Maak een doel en ga ervoor! Als jij je 100% inzet, dan krijg je dit ook terug!

Heb jij nog fijne tips om je lichaam fitter te maken?

Liefs,
Dagmar 
Follow me on

Deze post heeft 22 reacties

  1. Handige tips! Ik heb me voorgenomen dat ik vanaf vandaag gezonder ga leven… En.. Ik wil deze zomer toch echt wel in bikini naar het strand, er zullen dus flink wat kilo`s af moeten!
    Liefs

    1. Als je lekker in je vel zit, dan straal je dat ook uit <3 Ik hoop dat je van het sporten een feestje kunt maken <3 Veel succes Xx

  2. Goed artikel Dagmar, en wat een fijne motivatie. En dat squatten tijdens het tanden poetsen komt me bekend voor haha. Dat doe ik ook regelmatig.

  3. Leuke tips! Die squattips van Tedje ga ik ook doen, te grappig! Ik ben dus sinds kort aan de chiazaad, zonnebloempitten, gojibessen en die reutemeteut om wat gezonder te gaan leven. Daarnaast ook no tegen suikers :D Ik heb gister helaas gesmokkeld omdat ik gek werd en ik moest leren haha!

  4. Wat een fijne tips zeg! Ik ga dat ook maar eens doen tijdens het tanden poetsen hahaha ideaal idee. Liefs

  5. Fijne tips! Ik merk dat het laten staan van de frisdrank bij mij alleen al een groot effect heeft op hoe fit ik mij voel! Merkte dat ik bijna elke dag wel hoofdpijn kreeg en heb toen besloten de frisdrank te skippen en heb nu gewoon al bijna een week geen hoofdpijn gehad :)

  6. Goede tips! Hihi alleen die schoonheidsslaapjes.. Ik word er altijd zo’n spook van als ik weer wakker word haha

  7. Goede tips! Ik doe altijd heel erg mijn best, maar mis toch een beetje discipline. Toch blijven volhouden maar! Squaten onder het tandenpoetsen is zeker een goed idee!

  8. Poging 2:
    Goede en makkelijke vol te houden tips! Door kleine dingen aan te passen kan je al fitter leven.

    Op je tenen staan tijdens het tandenpoetsen of de afwas werkt ook goed. Of je billen 10 seconde aangespannen houden (en herhaal dit) als je wacht op op de bus.

    1. Ooh dat is een goede tip! Die ga ik zeker proberen, wat een leuke! Dankjewel voor het delen <3

  9. Fijne tips zeg, vooral die van die squats tijdens tanden poetsen. Het schoonheidsslaapje is niet haalbaar vanwege werk, maar ik ga ’s avonds vrij vroeg naar bed, dus dat komt dan wel goed.

  10. Goede tips! Ik ga proberen zodra het langer licht is het skaten weer op te pakken. Weliswaar rustig opbouwen i.v.m. chronische vermoeidheid, maar dat is wel lastig soms haha. Zeker voordat ik ziek werd veel sporten en fanatiek was. Nu moet ik leren dat het op een iets lager tempo ook goed is. Probeer inderdaad een beetje te letten op je nachtrust, het geeft je meer rust en je voelt je echt beter. Take care:)

    1. Wauw wat goed van je! Ja dat maakt het lastiger met plannen en kijken wat er mogelijk is. Bepaal per dag je grenzen en denk goed aan jezelf, ik weet zeker dat het je gaat lukken! Xx

  11. Erg goede tips….waarvan ik zeker uit eigen ervaring weet dat ze goed werken…

  12. Squatten tijdens het tandenpoetsen.. Ha, die ga ik vanavond proberen!
    En meer water drinken staat ook heel hoog op mijn to-do-list. Helaas lukt het me bijna nooit. Superslecht!

  13. Leuk dat je mijn tip erbij hebt gezet!! Ik doe het nog steeds iedere dag :)

Geef een reactie

CommentLuv badge

Lees vorig bericht:
PERSONAL / The Blogger Love TAG

Welke hobby is er nu leuker dan bloggen? Ik kan het mij niet indenken. Naast het lezen, schrijven en fotograferen...

Sluiten