Wauw wat was het een onvergetelijke week op mijn stage bij H&M. Zoals jullie misschien al weten loop ik stage op de marketing & pr afdeling op het hoofdkantoor. Ik ben inmiddels een geweldige ervaring rijker en ik had stiekem nooit verwacht dat ik dit mee zou mogen maken. Ik mocht namelijk meewerken aan het Isabel Marant pre-shopping event op woensdag 13 november en de lancering in de winkels op 14 november. Het was hectisch en groots, ik kon struikelen over de BN’ers en fans van Isabel Marant en het was boven alles magisch. Kijk je mee?
Vandaag werd ik paniekerig wakker, omdat ik dacht dat ik serieus de lancering van Isabel had gemist in de winkels en dat het begonnen was zonder mij. Blijkbaar vond ik het spannender dan ik in eerste instantie had verwacht en dat terwijl ik niet snel zenuwachtig te krijgen ben. De Marant-madness heeft dus ook bij mij flink toegeslagen, maar we kunnen inmiddels opgelucht ademhalen; zowel het pre-shopping event als de lancering in de winkels is geweldig verlopen. Ik ben super trots op het Marketing & PR team, maar ook op mijn lieve collega’s uit H&M Hoog Catharijne, wat een toppers! We hebben bergen verplaatst, maar het was goud waard!
Ik mocht tijdens het Pre-shopping event de BN’ers, fashionista’s en prijswinnaars welkom heten en wat was iedereen razend enthousiast! Iedereen keek uit naar het langverwachte moment om de Isabel Marant musthaves te shoppen. Van Lauren Verster, Wendy van Dijk, Nicolette van Dam, Josje Huisman en Danie Bles tot aan Dennis Weening, Hilmar Mulder, Olcay Gulsen en Victoria Koblenko; de crème de la crème van modeminnend Nederland was aanwezig. Met een photobooth, de fashiontwin DJ, een Franse bistro en een goedgevulde goodiebag verveelde zich niemand tijdens de geslaagde party in Loods 6, Amsterdam.
De volgende dag duurde mijn make-up wat langer, omdat ik na een zeer korte nacht de wallen mocht wegwerken om vervolgens naar de lancering van Isabel Marant pour H&M in Hoog Catharijne te gaan. De earlybirds zaten al vanaf de vroege uurtjes op de zwarte loper voor onze store voorzien van warme drankjes en lookbooks van de collectie. Deze die-hard fashionista’s mochten als eerste lichting de collectie shoppen en de collectie vloog letterlijk de winkel uit. Om 11:00 hingen er nog enkele items in de shop-in-shop, maar de keyitems waren om 09:30 al verkocht.
Ik vond het waanzinnig om dit tijdens mijn stageperiode mee te mogen maken. Het was intens, maar elke seconde meer dan waard. De campagnes, de social media, het helpen op het perskantoor en tijdens het event… Sorry dat ik jullie heb gespamd met alle pictures van Marant op Instagram, maar het was een droom die werkelijkheid is geworden!
Wie mag volgens jou de volgende designersamenwerking aangaan met H&M?
Liefs, Dagmar