Wij gaan naar Zakynthos (Griekenland)!

Na een jaar hard werken en veel uren maken gaan we eindelijk genieten van het zonnetje, de cultuur én natuurlijk elkaar. We gaan namelijk op vakantie naar het Griekse eiland Zakynthos! We kunnen echt niet wachten en hebben er ongelooflijk veel zin in!

Ik ben nog nooit in Griekenland geweest en ik ben heel benieuwd wat ik er kan verwachten. Ook ben ik erg nieuwsgierig naar de taal, het eten, de omgeving en de architectuur. Wij maken er een ontspannen vakantie van om vooral lekker op te laden en bij te komen van de hectische periode die achter ons ligt. We gaan zwemmen én snorkelen! Dit zal mijn eerste keer worden, want ik was niet zo’n waterheld totdat ik opeens durfde te gaan surfen haha. Ik ben benieuwd hoe het is om te snorkelen! We nemen een onderwatercamera mee en misschien spot ik wel een schildpad! We gaan het eiland verkennen en huren daarvoor waarschijnlijk een auto. Of we gaan misschien wel fietsend, ik ben benieuwd!

Ik ben nooit fan geweest van vliegen, maar als je ergens wilt komen dan is dat toch de snelste manier. En aangezien ik niet zo’n zwemheld ben om naar Griekenland te kunnen zwemmen, is er niet echt een alternatief haha. Ik kijk er niet heel erg tegenop om het vliegtuig in de stappen, maar prettig voel ik mij er helemaal niet bij. We vliegen ’s nachts en ik hoop dat ik nog half slapend door kan dommelen of zo verdiept zit in een goed boek dat ik weinig van de vlucht mee zal maken. Het is in ieder geval echt niet mijn favoriete vervoersmiddel, al schijnt het wel een van de veiligste manieren van reizen te zijn.

We kijken er ontzettend naar uit en zijn heel benieuwd naar wat we kunnen verwachten. Ik neem wat boeken mee om lekker te lezen, mijn camera en kan eindelijk mijn nieuwe bikini aan. We hebben er veel zin in!

Heb jij reistips voor Griekenland en/of Zakynthos?

Liefs Dagmar
Follow me on
Facebook / Bloglovin / Twitter / Instagram / Youtube

Deze post heeft 47 reacties

1. Oh wauw wat super leuk de eerste vakantie met mijn vriend was naar Zakynthos en dat was wel een van de fijnste vakanties die we hebben gehad, ga zeker kijken naar schildpadden (caretta caretta) is echt de moeite waard, er gaan genoeg bootjes heen. Ook de blauwe grotten zijn heeel mooi! :) Ik weet zeker dat jullie het geweldig gaan vinden het water is echt heeel helder en blauw en alles is gewoon leuk :D
    Manon onlangs geplaatst…Video: Outfit voor de HEMA blog academyMy Profile

2. Griekenland is super leuk. Ik ben al op verschillende Griekse eilanden geweest, maar nog niet op Zakynthos. Geniet van je vakantie, je hebt het verdiend.

3. Wij zijn net terug van onze vakantie op Samos, een ander eiland. Ik kan je over Zakynthos eigenlijk niets vertellen, maar de Grieken zijn erg aardig, de keuken is goed, het weer is heerlijk en snorkelen is geweldig daar. Pas wel op met autorijden als je daar een auto huurt, want ze nemen de regels niet zo serieus. Geniet er lekker van, jullie hebben het verdiend!
    Cindy onlangs geplaatst…Waarom de herfst zo fijn is..My Profile

4. Ik ben nog nooit in Griekenland geweest, maar het lijkt me echt ontzettend mooi! Het lijkt mij ook heel tof om oude Griekse tempels te bezichtigen.
    Emmy onlangs geplaatst…Expeditie BoekBlogginson #2My Profile

5. Veel plezier! Oh en ik smelt gewoon bij de teksten die je schrijft. Het lijkt net of ik een stukje van een dagboek of een gewoon boek lees. Prachtig!

6. Oooooh wat een heerlijk vooruitzicht Dagmar! Griekenland is echt prachtig, alhoewel ik nog nooit op Zakynthos ben geweest. Toen ik in Griekenland op vakantie was zagen we ook een schildpad zwemmen, echt heel bijzonder. Ik ken het gevoel trouwens van vliegen, is ook niet mijn favoriet.. Maar je moet inderdaad maar zo denken; het is de veiligste manier van reizen. Alvast een hele fijne vakantie gewenst samen <3
    Svenja onlangs geplaatst…New In: Statement Necklaces + KortingscodeMy Profile

7. Je vertelde dat je naar Griekeland gaat ja, wat onwijs leuk! Ik snap dat je er ontzettend naar uitkijkt, het wordt vast een heerlijke vakantie <3
    Denise onlangs geplaatst…Marc Jacobs – Oh, Lola!My Profile

8. Ah wat heerlijk zeg! Jullie gaan het vast geweldig vinden daar. Griekenland is prachtig. De cultuur, het landschap, de mooie witte huisjes, het lekkere eten! Ik wil volgend jaar ook zo graag naar Griekenland!
    Marloes onlangs geplaatst…In The Picture #28My Profile

9. Ohh zo leuk dat jullie daar heen gaan. Heb je ook echt verdiend! Lekker genieten daar! Alvast heel veel plezier!

10. Ahh, Griekenland is echt een heerlijk land, zo fijn om op vakantie te gaan! Ik ben afgelopen zomer twee weken in Griekenland geweest, langs allemaal eilanden gezeild en het was fantastisch! De cultuur is heel leuk, het eten is echt Grieks en het weer is zo lekker (: Super veel plezier daar!
    Hillene onlangs geplaatst…Autumn CoatsMy Profile

11. Wat ontzettend heerlijk dat je naar Griekenland gaat, dat is echt mijn favoriete vakantieland! Griekse mensen zijn zo ontzettend leuk, het eten is er heerlijk en de zon schijnt altijd! Ik wens jullie ontzettend veel plezier samen, maar dat gaat in Griekenland HE-LE-MAAL goedkomen!
    Jill onlangs geplaatst…Flits door mijn leven #11My Profile

12. Een vriendinnetje van mij is afgelopen zomer naar Zakynthos geweest, heb er heel veel goeds over gehoord. Griekenland vind ik sowieso een prachtig land! Heel veel plezier <3

13. Ohh lekker zeg dat jullie nog weggaan! Heb je echt verdiend. Griekenland lijkt me ook echt prachtig. Snorkelen is super leuk, het is echt één van mijn favoriete vakantiebezigheid.
    Mandy onlangs geplaatst…♥ OOTD: Spanish flowersMy Profile

14. Wat leuk zeg! Alvast heel veel plezier. Ik ben een keer op Kreta geweest, heel leuk. Wat ik echt een aanrader vind, is het lepra eiland Spinalonga. Maar ik heb geen idee of dat in de buurt van Zakynthos is.
    Lisanne onlangs geplaatst…Cadeautje nodig? HEMA blijmakersMy Profile

15. Als je in Laganas bent, ga eten bij restaurant Blue Waves. De eigenaar is zo ontzettend aardig! En het eten is echt heel erg lekker. Je zit daar aan het strand, echt heel mooi. En als je er gaat eten, doe hem (de grote, stevige, vriendelijke man) de groetjes van de vijf Nederlandse meiden, waarvan er 1 paars haar heeft! Hij zegt zelf dat hij alles onthoud, dus ben benieuwd :-).
    Geniet van het eiland! Wij hebben het er heerlijk gehad!

16. Oh wat fijn. Geniet van je vakantie lieve Dagmar!
    Reizen met het vliegtuig vind ik heerlijk. Mocht je het eng vinden of niet prettig, zorg er dan voor dat je iets hebt waarmee je de tijd kunt doden. Een boek, tijdschriften, muziek, notitieblok, spelletjes… Dat helpt meestal wel :)
    Justine onlangs geplaatst…Take me to the movies – #1 SeptemberMy Profile

17. Hi!
    Ik ben twee weken geleden terug gekomen van zakynthos. Wij vlogen om 05.00 uur, heerlijk! Het is maar 2.5 uur vliegen, vliegt voorbij ;-) Ons hotel zat in het stadje Kalamaki, aan het schildpadden strand. Een paar keer hebben we baby schildpadjes uit zien komen. Dat was heel gaaf om mee te maken! Grote schildpadden hebben we helaas niet gezien, maar er zijn genoeg excursies om ze wel te zien. We hadden er bewust voor gekozen om dit niet te doen omdat ze die schildpadden de hele tijd achterna varen en ze opjagen. Verder zijn we met de piratenboot naar het Schipwreck gegaan. Leuke ervaring en mooie stranden, baaien en grotten gezien. Helaas was het die dag niet zo mooi weer en mochten we niet naar het schipwreck zwemmen i.v.m stroming en hoge golven. Een dagje naar Kefalonia is ook echt een aanrader!
    Hele fijne vakantie!

Groetjes Femke

18. Ik ben er een paar jaar terug geweest en toen zijn we met een Jeep het hele eiland rondgereden (kan in een halve dag). Dit was heel leuk! Verder heb ik zelf niet heel veel gedaan, omdat ik het grootste deel van mijn vakantie ziek in bed lag :/

Heel veel plezier alvast! :)

xx
    Alexandra onlangs geplaatst…Outfit: Comfy at workMy Profile

19. Op Zakynthos ben ik nog nooit geweest. Wel ben ik veel op Kos, Rhodos en Kreta geweest. Binnenkort vertrekken wij opnieuw naar Kreta. Mocht je naar Kreta gaan vergeet dan geen wandelschoenen mee te nemen voor een excursie naar de Samarian kloof. 16 km afzien, maar het mooiste plekje op het eiland. Veel plezier op Zakynthos.