Blog

Terug van een relaxte vakantie op Rhodos

rhodos vakantie griekenland bydagmarvalerie

We zijn terug van onze relaxte vakantie op het Griekse eiland Rhodos! We hebben genoten van een heerlijke tijd én nog nooit zo weinig gedaan. We namen de ruimte om op te laden en te ontspannen, dat ultieme vakantiegevoel hebben we daardoor echt kunnen ervaren. We zaten in een fijn hotel, het eten was fantastisch en de zee om de hoek. Lucas heeft elke dag in de zee kunnen zwemmen en we hebben veel zandkastelen gemaakt. Ook bezochten we de vlindervallei en de stad Rhodos. Ik vertel je meer over onze ultieme relaxvakantie in Griekenland!

Perfect hotel voor een relaxte vakantie op het eiland Rhodos

Ik had niet verwacht dat het bijna 4 uur vliegen zou zijn, maar eenmaal geland op het eiland Rhodos kon het vakantie vieren echt beginnen. Lucas heeft zich weer ontzettend goed gedragen in het vliegtuig en was heel relaxt en dat maakt het voor ons als ouders natuurlijk ook een stuk comfortabeler. We hadden als accommodatie een all inclusive vakantie in Hotel Memphis in het plaatsje Kolymbia. Wij hadden een prima kamer met uitzicht op de palmbomen en konden zo naar het restaurant lopen waar ze elke dag heerlijk eten klaarmaakten. Zowel het ontbijt als de lunch en dinermogelijkheden waren wat ons betreft top en er zat voor iedereen wat lekkers tussen. Lucas is denk ik wel 2 kilo aangekomen gedurende de vakantie omdat hij zo van het eten genoot. Een plezier om naar te kijken hoe hij de verschillende smaken probeerde en van elke hap kon genieten. Dat hij geen buikpijn kreeg van de hoeveelheid meloenen die hij heeft gegeten is mij nog steeds een raadsel…

Elke dag zwemmen in zee

We gingen naar Rhodos om lekker uit te rusten en op te laden. Meestal zijn we zulke ultieme toeristen die elke bezienswaardigheid van alle kanten willen zien, maar deze vakantie was anders. We hadden behoefte aan ontspanning, lekker eten, bijslapen en relaxen. Dat kan echt perfect op Rhodos! We hadden elke dag 30 graden en er was geen wolkje aan de lucht. Daardoor gingen we elke dag zwemmen in de zee en steentjes verzamelen aan het strand met Lucas. Hij was helemaal niet bang om in de golven te springen en zwom met zwembandjes tussen ons in. Heerlijk om hem zo te zien genieten van het water en deze zee avonturen. De zee was warm en we hebben enkele visjes gezien tijdens het snorkelen. Ik las een boek uit op mijn nieuwe Kobo e-reader (de Kobo Libra H20) en vond het uitzicht vanaf mijn strandbedje fantastisch.

De stad Rhodos en de vlindervallei

Ook de stad Rhodos was een groot succes. Met al die oude, smalle straatjes is het een heel sfeervolle stad die ik echt kan aanraden om te bezoeken als je op het eiland bent. Ook de vlindervallei vonden we heel mooi, daar kan je gigantisch veel vlinders bekijken en je loopt er door een mooie omgeving. Met een treintje kan je naar boven worden gereden en dit maakte veel indruk op Lucas. Hij vond het spannend en geweldig tegelijkertijd! Er werd nog lang door hem nagepraat over de treinervaring.

We hebben een hele fijne tijd gehad en Rhodos was ongelooflijk mooi om te zien. Het was ook een hele fijne bijkomstigheid dat we buiten het seizoen naar dit Griekse eiland zijn gegaan, waardoor het er helemaal niet druk was. Overal hadden we de beste plekjes en werden we hartelijk ontvangen. We hebben het ultieme vakantiegevoel ervaren en niet eerder zo ontspannen onze vacay gevierd. Relaxen op Rhodos is absoluut gelukt!

Ben jij al een keer op Rhodos geweest?

Veel liefs, Dagmar

Follow me on Facebook ☆ Bloglovin ☆ Twitter ☆ Instagram ☆ Mijn boek Liever met lef

Let's grow

Nieuwsbrief

Verlang je naar meer energie, balans en verbinding met jezelf? Schrijf je gratis in voor ExpediChi en groei in de richting die goed voel voor jou. Geniet maandelijks van inspirerende opdrachten, inzichten en groeitips voor jou én jouw business. Als cadeau ontvang je de gids Ondernemen op jouw voorwaarden.