Blog

Parijs dag #2 – Galeries Lafayette, relaxen bij het Louvre en de boottocht

Yes, tijd voor dag 2 van onze stedentrip naar Parijs! Samen met Anne bezocht ik deze wereldstad en het was een onvergetelijke tijd. We hebben uren gekletst (ja, echt het hele weekend lang vielen er amper stiltes) en veel mooie plekken gezien. Voor het verslag van dag 1 kan je hier klikken, veel leesplezier! Op dag 2 maakten we een boottocht over de Seine, aten we bloemetjesijsjes, zaten we met onze voeten in de fontein van het Louvre én genoten van we van Galeries Lafayette. Reis je mee?

Op dag 2 werden we wakker op onze gezellige hotelkamer waar het snikheet was, maar dat mocht de pret niet drukken. Parijs wachtte op ons! We genoten van het Franse ontbijt inclusief lekkere croissantjes en jus d’orange en toen gingen we op stap. Eerst bezochten we Galeries Lafayette, dit shopparadijs stond al heel lang op mijn verlanglijstje om te bewonderen. Het plafond is in het écht nog indrukwekkender dan ik had verwacht, het overtrof werkelijk alles. Het zat vol prachtige details die volop schitterden in het zonlicht, kortom; adembenemend. Ik ben heel erg blij dat ik het heb gezien en het is echt een must visit als je in de buurt bent. Natuurlijk kan je er ook fantastisch shoppen, maar ook voor het bewonderen is het de moeite waard om er een bezoek aan te brengen.

Tijd voor de Sacre-Coeur, deze basiliek ligt op de heuvel Montmartre waar de schilderswijk ook te vinden is. Het vormde een heuse klim zo in de hitte om de Sacre-Coeur te bereiken, maar het uitzicht was het meer dan waard. Je kijkt vanaf de basiliek over heel Parijs, ook is het de moeite waard om in de basiliek te kijken. Na deze bezienswaardigheid kan je door de schilderswijk wandelen, we zijn vanaf daar naar de Moulin Rouge geweest. In de buurt van de Moulin Rouge, vind je een heel romantisch plekje: le mur des je t’aime. Op deze muur staat 311 keer in 250 talen ‘ik hou van jou’ geschreven.

Na het zien van al deze hotspots, besloten we met de metro naar Place de la Concorde te gaan. Vanuit daar kan je heerlijk wandelen naar het Louvre en ga je naar mijn favoriete plek: Jardin des tuileries. Dit is een geweldig park met een mooie vijver met uitzicht op de Arc du Triomphe en het Louvre. Ik geniet altijd met volle teugen als ik hier mag zijn, het ademt rust uit in deze levendige stad en het park is erg goed onderhouden. Heerlijk om hier even te zijn. Nadat we genoten van deze plek, liepen we naar het Louvre toe waar we met onze voeten in de fontein gingen zitten en lekker konden relaxen. We zagen het veel toeristen doen en het idee was erg aantrekkelijk met deze hitte! Het was de beste beslissing ooit, want het was niet alleen verkoelend maar ook ontspannend. Na al die kilometers in de benen was zo’n pauze ideaal. We hebben hier een tijdje gezeten en genoten van de mooie omgeving. Het Louvre is echt gigantisch, net als de glazen piramides. We waren ook verbaasd dat het eigenlijk niet zo druk was in de stad. Daar hadden we ons wel op ingesteld, maar waarschijnlijk waren veel inwoners de stad al uit om vakantie te vieren.

Parijs Louvre Dagmar Valerie

Na te hebben genoten van deze mooie omgeving, besloten we lekker te gaan eten. Een Frans restaurant leek ons de ideale plek om het vakantiegevoel extra tot ons door te laten dringen. We vonden een mooi restaurant vlakbij de Notre Dame waar we erg lekker hebben gegeten. Ik genoot van een Franse salade met een cocktail vol vitamines en lekkere ingrediënten. Verwennerij ten top! Na deze maaltijd liepen we langs de Notre Dame en aten we een speciaal ijsje in de vorm van een bloem. Niet alleen geweldig om te zien, maar ook nog eens verrukkelijk. We liepen richting de boottocht om Parijs vanaf de Seine te bewonderen. Vedettes du Pont Neuf heette de onderneming waar we de boottocht hebben gedaan. De route was prachtig, vooral omdat de zon net onderging en we Parijs zagen met een gouden gloed. Een beetje jammer was de stem van de gids die zeer… bijzonder vertelde over de bezienswaardigheden. De informatie klopte wel, maar het was eigenlijk niet om aan te horen en dat zeg ik niet snel haha. Anne en ik konden regelmatig onze lach amper bedwingen, maar we hebben er later nog veel plezier aan beleefd. Oeps!

We sloten deze geslaagde dag af bij het kleurrijke Centre Pompidou, een museum vol moderne kunst. Heel mooi om vooral bij daglicht te bewonderen, nu was het helaas wel wat donker maar dat mocht de pret niet drukken. Eenmaal terug op de hotelkamer waren we verbaasd wat we die dag allemaal hadden gezien en gedaan, een flink programma! We deden nog leuke spelletjes op de kamer inclusief een lekker maskertje voordat we in een diepe slaap vielen. Wat een dag vol indrukken!

Veel liefs, Dagmar

Follow me on Facebook ☆ Bloglovin ☆ Twitter ☆ Instagram ☆ Mijn boek Liever met lef

Let's grow

Nieuwsbrief

Verlang je naar meer energie, balans en verbinding met jezelf? Schrijf je gratis in voor ExpediChi en groei in de richting die goed voel voor jou. Geniet maandelijks van inspirerende opdrachten, inzichten en groeitips voor jou én jouw business. Als cadeau ontvang je de gids Ondernemen op jouw voorwaarden.