Blog

Parijs dag #1 – Thalys, de ballonvaart en de Eiffeltoren

Het aftellen is eindelijk voorbij! De Thalys vertrok met Anne en mij naar het mooie Parijs voor een gezellige stedentrip. We keken er ontzettend naar uit om deze dagen te beleven met elkaar in deze geweldige wereldstad en eindelijk kon het genieten beginnen. De reis was al een te gekke beleving en dag 1 was meer dan geslaagd met de mooie ballonvaart die we mochten maken. Ook zagen we de Eiffeltoren schitteren én maakten we het erg… vroeg of toch laat? Tijd voor de eerste dag in Parijs!

Al vroeg vertrok ik na veel natte kusjes van Lucas naar Utrecht om vanaf daar af te reizen naar Rotterdam. Daar zou ik met Anne in de Thalys stappen. Onderweg kocht ik een mooie haarband (velvet roze!) en het boek Verlangen naar minder van Jelle Derckx, die stonden al zo lang op mijn wishlist! Echt heel erg leuk om daarmee de reis naar Parijs te kunnen beginnen. Eenmaal op Rotterdam aangekomen stond de Thalys al voor ons klaar. De stoelen zaten fantastisch; lekker ruim en heel comfortabel. Met de Thalys waren we al snel in Parijs, wat een relaxte reis was dat! Absoluut een aanrader. Ik ben al erg vaak in Parijs geweest, maar altijd door middel van een auto- of busreis. Dit was echt een prettige manier om ontspannen en uitgerust aan te komen. We kochten een 3-dagenkaart voor de metro zodat we konden gaan en staan waar we zin in hadden. Dat maakte de stedentrip achteraf extra leuk: we hebben alle uithoeken en hotspots van Parijs kunnen bewonderen. Op naar het hotel!

Parijs stedentrip Dagmar Valerie

Het hotel had een gunstige ligging, vlakbij een metrostation en de kamer was top. We pakten onze koffers uit en besloten meteen de stad in te gaan. Daar stond namelijk de ballonvaart al op ons te wachten! Ballon Generali is een kabelballon die sinds 1999 elke dag meerdere keren per dag de lucht in gaat tot een hoogte van wel 150 meter. Je vindt hem in het Parc André Citroën in het vijftiende arrondissement. Vanuit Ballon Generali heb je echt een schitterend uitzicht over de stad Parijs inclusief bekende bezienswaardigheden. We keken er onze ogen uit! We hebben deze belevenis gekregen van lieve vrienden en we zijn hen heel erg dankbaar dat we dit mochten ervaren. Het was een activiteit om nooit te vergeten met een gouden randje. Dank je wel!

Daarna gingen we lekker wandelen door de stad. Heerlijk al die gezellige straatjes, winkeltjes en restaurants. Het was er goed warm deze dagen, maar door voldoende te drinken en regelmatig verkoeling op te zoeken was het top. Het Hôtel National des Invalides bewonderden we toen we er tegenaan liepen. Wat een prachtige architectuur! Mocht je in een keer in Parijs zijn voor een stedentrip, dan raad ik zeker aan om hier een kijkje te nemen. Vanaf hier liepen we allemaal leuke straatjes door en gingen we eten bij een gezellig Italiaans restaurant. Het eten was fantastisch en we keken uit op het puntje van de Eiffeltoren. Niet veel later zagen we de Eiffeltoren helemaal, toen we door het park Champ-de-Mars liepen. Ik heb de Eiffeltoren al vaak kunnen bekijken, maar het blijft een prachtig bouwwerk. We maakten er natuurlijk een hoop foto’s (haha de Eiffeltoren is van alle kanten goed vastgelegd) en daarna zagen we de Eiffeltoren oplichten door allemaal lampjes. De wow-factor heeft deze bezienswaardigheid absoluut! Nadat we genoten van dit uitzicht, besloten we naar de Arc de Triomphe. Dit is de beroemde Triomfboog waar nu heel groot een Franse vlag wapperde.

parijs
We hadden trouwens erg veel geluk, want een week eerder won Frankrijk het WK! We hebben die feesten niet meegemaakt en daar mogen we geloof ik ook erg blij mee zijn als we de nieuwsberichten mogen geloven, het was iets te spectaculair voor ons. Bovendien was de ravage erg groot, net als de onrust die er dat weekend heerste. Wij hadden er deze dagen gelukkig niks van meegemaakt en het was een fantastisch weekend. Na het bewonderen van de Arc de Triomphe was het al erg laat. Toch besloten we de dag nog extra leuk af te sluiten met een bezoek aan Grande Arche. Dit is een gebouw in het zakendistrict La Défense in Puteaux, ten westen van Parijs. Het is als het ware de moderne variant van de Arc de Triomphe en je geniet er van een waanzinnig uitzicht over de stad. Het was al donker en daardoor zag Parijs er heel romantisch en verlicht uit; geweldig om te kunnen zien.

De eerste dag in Parijs hebben we het flink laat gemaakt, maar we kwamen vol energie in ons hotel van alle indrukken. De voetjes gauw omhoog, want die hebben het zwaar gehad maar daardoor hebben we geweldige plekken kunnen bekijken. Op naar dag 2!

Veel liefs, Dagmar

Follow me on Facebook ☆ Bloglovin ☆ Twitter ☆ Instagram ☆ Mijn boek Liever met lef

Let's grow

Nieuwsbrief

Verlang je naar meer energie, balans en verbinding met jezelf? Schrijf je gratis in voor ExpediChi en groei in de richting die goed voel voor jou. Geniet maandelijks van inspirerende opdrachten, inzichten en groeitips voor jou én jouw business. Als cadeau ontvang je de gids Ondernemen op jouw voorwaarden.