Sport

5 X Tips om lekker in je vel te zitten

IMG_1201-1024x854
Een bikiniproof lichaam komt helaas niet voor iedereen uit de lucht vallen. Het is elke dag hard werken, maar is een lichaam om door een ringetje te halen echt zo relevant? Waardevoller is dat je lekker in je vel zit, want dit straal je immers uit! Als jij je goed voelt en je blij bent met jezelf (en daarmee doelen we op het accepteren van hoe je daadwerkelijk bent) dan is dat geweldig. Dat kan lang niet iedereen zeggen. Of je nu wat beter in je vel zou willen zitten of je verlangt naar een betere gezondheid, dit is al snel te realiseren met wat kleine tips en tricks. Zes dagen per week naar de sportschool en een streng dieet? Nee, bedankt daar zijn we niet zo’n fan van. Maar met deze vijf stappen maken we alvast sprongen in de juiste richting! 

Een half uur per dag bewegen
Of je nu lekker even naar buiten gaat in de pauze om te wandelen of in de avond een rondje loopt; het hoeft niet gelijk zo te zijn dat je een marathon moet uitlopen! Elke beweging is erg welkom en heel goed voor je lichaam, de intensiviteit heb je zelf in de hand. Voel je je goed genoeg om een fietstocht te maken? Of word je gelukkiger van het doen van oefeningen? Kies de bewegingsvorm die bij je past, dan houd je het veel langer vol en wordt elke dag even bewegen een stuk toegankelijker én aantrekkelijker.

Snoepjes en koekjes minderen
Heb je al nagedacht over hoeveel suikers en ongezonde voedingsstoffen je eigenlijk binnenkrijgt? Pff dat is soms wel een beetje een domper! Vooral als het zo lekker gepresenteerd wordt of dat het je zelfs wordt aangeboden! Onmogelijk om daar ‘nee’ tegen te zeggen, toch? Althans, ik vind het een flinke opgave, want ik ben echt een snoepkont en koekjesliefhebber. Ook staat chips op de eerste plek als het gaat om favoriet eten, ook niet heel gezond natuurlijk. Maar wat als we eens die snoepjes en koekjes minderen? In plaats van drie keer per dag snacken en snoepen tussendoor, mogen we er ééntje per dag. Dan mag je zelf kiezen wanneer je het eet en ben je er extra bewust van. Lekker toch als iets niet helemaal verboden wordt, maar je gewoon lekker mag blijven eten waar je blij van wordt, als je maar bewust bezig bent! En zodra je door hebt dat je iets lekkers mag per dag, dan kijk je er extra naar uit en geniet je ook meer.

Voldoende drinken
Krijg jij op een dag voldoende vocht binnen? Voor veel mensen is dit nog een hele opgave, ook ik vergeet het regelmatig en moet er soms zelfs aan herinnerd worden. Zet bijvoorbeeld standaard een flesje water op je bureau of vul je kopje gelijk aan als deze leeg is. Zo is het nog maar een kleine moeite om toch te drinken en voldoende vocht zorgt voor een betere huid, een fitter gevoel en geen uitdrogingsverschijnselen. Go for it!

Slaap lekker!
Wist je dat slaap ontzettend belangrijk is voor ons? Zo herstelt je lichaam veel sneller en beter, je hebt meer energie om activiteiten te ondernemen en je lichaam krijgt voldoende rust. Onderschat het slapen daarom niet, het vormt een essentieel onderdeel van de agenda en inkorten van nachtjes heeft vervelende gevolgen. Het verschilt per persoon hoeveel slaap je nodig hebt, maar je kunt vast een indicatie maken door te kijken wanneer jij vrolijk uit je bed stapt. En wat is er nu fijner dan een goede nachtrust?

Maak realistische doelen
Wat betekent fit voor jou? Stel haalbare doelen op, dan blijf je gemotiveerd en heb je zin om ermee aan de slag te gaan. En alle beetjes helpen! Wil je gezonder eten en drinken? Probeer frisdrank te vermijden, evenals het eten koken middels het gebruiken van pakjes en zakjes. Behoefte aan meer beweging? Pak de trap in plaats van de lift of de fiets in plaats van de bus. Duik eens eerder je bed in, doe eens gek en breng een bezoekje aan de sportschool of creëer een ontspannen avondje met een boek.

En als het even kan? Probeer stress te vermijden, las momentjes van me-time in ter ontspanning en zorg voor jezelf. Voor je het weet zit je lekkerder in je vel dan ooit!

Ben jij blij met jezelf en zit je lekker in je vel? Waarom wel/niet? 

Veel liefs, Dagmar

Follow me on Facebook ☆ Bloglovin ☆ Twitter ☆ Instagram ☆ Youtube
Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk

4 Comments

  • Reply Joyce - LemonyLifeNL

    Fijne tips om te lezen! Ik probeer nu ook met suikers/snoep te minderen en wat meer te bewegen. Maar stiekem vind ik het nog best lastig haha!
    Joyce – LemonyLifeNL onlangs geplaatst…HOE WORD JE PRODUCTIEVER?My Profile

    april 27, 2017 at 9:41 am
  • Reply Loes

    Handige tips! Denk dat vooral het stellen van realistische doelen heel belangrijk is. Moet eerlijk zeggen dat het bewegen er bij mij nog wel eens bij in schiet..
    Loes onlangs geplaatst…Review – Clinique Take The Day Off Cleansing BalmMy Profile

    april 27, 2017 at 11:51 am
  • Reply Quinty

    Fijne tips! Ik moet aankomen, en vind het moeilijk om dat met alleen gezonde voeding te doen. Daarom gaan er bij mij meer koekjes en chips naar binnen dan eigenlijk goed is. Ik ben aan het proberen om die te minderen en dan een gezondere optie te pakken met veel calorieën.
    Quinty onlangs geplaatst…Mijn nieuwe basisproducten.My Profile

    april 29, 2017 at 2:53 pm
  • Reply Rachel

    Wat goed dat je dit hebt gedeeld, hier hebben veel mensen wat aan!

    april 30, 2017 at 9:54 am
  • Leave a Reply

    CommentLuv badge

    Close
    Lees vorig bericht:
    Lichtpuntjes van april – Leesflow, balans en energie

    De maand april sluiten we feestelijk af met Koningsdag, Jord en ik gaan gezellig op date én een heerlijk lang...

    Sluiten