The biggest mistake a small business can make, is to think like a small business! Geloof en vertrouwen zijn de basisvoorwaarden om dichterbij jouw doelen te komen. Durf jij te vertrouwen op jouw krachten? Op jouw talent en mooie eigenschappen? Op jouw doorzettingsvermogen, creativiteit en vernieuwende ideeën? ‘Helaas’ zijn er nog altijd te veel mensen die hier nee op antwoorden (ik zal niet ontkennen dat ik relatief kort geleden ook nog tot de nee-schudders behoorde). Waarom ik helaas tussen aanhalingstekens heb gezet? Omdat we zoveel beter verdienen, je bent het waard en je hebt alle redenen om te geloven in jezelf als ondernemer én in jouw onderneming.
Leg die twijfels eens naast je neer of nog beter: gooi deze overboord! Deze gedachtes belemmeren je om jouw volledige potentieel te benutten. We hebben nog lang niet altijd het vertrouwen in onszelf om van onze dromen werkelijkheid te maken en onze doelen te bereiken. Wanneer je de oorzaak weet te achterhalen waarom je op deze manier denkt, kun je er concreet aan werken en het vertrouwen in jezelf laten groeien. Vertrouwen op jezelf vormt de fundering van jouw dromen en doelen. Als jij gelooft in jouw krachten en talenten dan is geen droom te groot! De manier waarop jij denkt – jouw mindset – vormt de basis van jouw succesvolle onderneming én alle hoogtepunten die op jouw pad zullen komen in de toekomst!
Ik heb de moed om de juiste acties te ondernemen en ik leef vanuit vertrouwen. Ik laat al mijn zorgen los en ik groei elke dag. Ik maak van mijn dromen werkelijkheid.
Over de juiste denkwijze gesproken… Veel ondernemers denken vanuit hun eigen producten en diensten, maar wat als je eens beredeneert vanuit de klant? Met welk probleem loopt jouw ideale klant rond? Waar ligt deze persoon wakker van ’s nachts? En wat los jij voor hem of haar op? Geen enkele klant klopt bij jouw bedrijf aan en geeft je geld met de gedachte ‘maak mij ontevreden’. Het bereiken van klanttevredenheid is dan ook wat je graag wilt nastreven als ondernemer. Maar wanneer bereik je dit punt eigenlijk, want zo concreet is deze term niet. Bereik je het moment wanneer de verwachtingen van de klant uitkomen? Als de wensen van de klant helemaal zijn vervuld? Ja dat klopt, maar ook weer niet helemaal als je het mij vraagt. Want als jij geeft wat de klant wil, dan vindt de klant het prima. Maar maak jij indruk met een prima? Je wilt toch dat de klant enthousiast wordt over jouw manier van werken en de meerwaarde ziet van jouw product of dienst? Je wilt een onvergetelijke ervaring bieden. Die beleving ontstaat wanneer jij als ondernemer de klantverwachtingen overtreft! Tevreden klanten zijn de beste ambassadeurs! Hoe kan jij op een toegankelijke manier die klantverwachtingen overstijgen en een verpletterende indruk achterlaten?
Ben of word jij een ambitieuze ondernemer? Ik ondersteun je graag bij het realiseren van jouw persoonlijke en zakelijke dromen en doelen. Kijk voor meer informatie over mijn businessprogramma ‘Dichterbij dan je denkt’ op deze pagina of stuur mij een mailtje zodat we met elkaar kunnen brainstormen. Ik sta voor je klaar!
Veel liefs, Dagmar
Follow me on Facebook ☆ Bloglovin ☆ Twitter