Back in shape na de zwangerschap, hoe pak ik dat aan?

Back in shape na de zwangerschap, hoe pak ik dat aan?

Het is alweer drie maanden geleden (!) dat ik ben bevallen van ons tweede zoontje Simon. Het gaat hartstikke goed met ons en mijn herstel verliep erg soepel. Dit maakt de periode na de bevalling ook een stuk aangenamer en makkelijker, omdat ik geen klachten ervaar en er met alle energie voor de kids kan zijn. Maar een goede moeder ben je als je ook voor jezelf zorgt. Sterker nog: júist nu is het extra belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. De verantwoordelijkheid voor twee lieve kids is groot, daarom vind ik het een must om in vorm te blijven. Lees je mee hoe ik dit aanpak?

Een goede conditie door veel te bewegen

Ik ben niet echt het type dat aangeeft dol te zijn op sporten. Wel vind ik het heerlijk om veel en vaak te bewegen. En aan beweging geen gebrek gedurende de dag. Met een actieve peuter en een newborn sta ik het grootste deel van de dag ‘AAN’. Ik ren door het huis, vlieg door speeltuintjes, we spelen op de trampoline, ik wandel met de jongens dagelijks lekker buiten en de dag wordt afgesloten met dansen door de woonkamer. En als de kinderen eenmaal in hun bedjes liggen, dan is mijn tijd aangebroken. Ik vind het heerlijk om in de tuin bezig te zijn en mooie plekken te ontdekken (wat ik ook graag combineer met kids, maar het is ook lekker om het zelf te doen). Van yoga kan ik ook genieten, omdat ik op die manier beter in verbinding sta met mijn lichaam en de oefeningen zijn ontspannend. Ik neem mij na een sessie altijd voor om het vaker te doen, maar dat even terzijde. Je hebt er ook niet veel voor nodig; een yoga mat rol je zo uit en met comfortabele kleding aan kun je al beginnen.

Topconditie dankzij de kids

Zoals je kunt lezen ben ik dus niet in de sportschool te vinden of actief een sport aan het uitoefenen, maar ik werk wel flink aan mijn conditie. Mijn lichaam is sterker dan ooit, gezien ik Lucas prima kan tillen of op de rug draag als we bijvoorbeeld gekke dansjes doen in de woonkamer of tikkertje spelen met papa. We lopen heel wat af, ik probeer waar mogelijk extra te bewegen en zo voel ik mij ook met de dag fitter worden.  In dit artikel vertel ik meer over mijn lichaam na de tweede zwangerschap. Ik ben blij en dankbaar dat ik over zoveel energie beschik zodat ik alle liefde, aandacht en warmte aan de kids door kan geven. En… voor die topconditie zorgen de kinderen 😉

Back in shape na de zwangerschap

Ik ben een geluksvogel dat de zwangerschap volgens het boekje is gegaan en ook de bevalling intens, maar goed is verlopen. Deze factoren spelen zeker een grote rol als ik kijk naar hoe ik mij nu al mag voelen in een relatief korte periode. Back in shape zijn na deze zwangerschap betekent voor mij niet dat ik een bepaalde hoeveelheid kilo’s af wil vallen of een strakker lichaam wil hebben. Voor mij betekent het dat ik lekker in mijn vel zit, de energie voel stromen en over voldoende kracht beschik om er voor de kids te kunnen zijn. Ik ben erg actief met de boys, run het huishouden en ik werk graag aan mijn onderneming. Ook ben ik dol op het creëren van waardevolle herinneringen met dierbaren, maar door het virus is dit laatste met gepaste afstand. We bellen en appen veel, waardoor we toch in contact staan gelukkig. Er is veel mogelijk met gezond verstand en gepaste afstand, dat maakt het een stukje dragelijker. Omdat de dagen goed gevuld zijn, vind ik het belangrijk om over voldoende energie te beschikken. Welke lichaamsvorm daarbij past, vind ik iets minder relevant. Ik richt mij liever op de activiteiten die blij maken en energie geven. Doe jij dat ook?

Veel liefs, Dagmar

Follow me on Facebook ☆ Bloglovin ☆ Twitter ☆ Instagram

Geef een reactie

CommentLuv badge