Recensie – Recept voor geluk (winnaar #KoboTalent 2019)

Recensie Recept voor geluk

Recept voor geluk is écht een blijmaker. Het is lang geleden dat ik een feelgoodroman heb gelezen, maar ik genoot van elke bladzijde. Ik vergat de tijd terwijl ik aan het lezen was en ik zat helemaal in het verhaal. Recept voor geluk is echt een feestje om te lezen en daarom deel ik graag deze enthousiaste recensie met jou. Saskia M.N. Oudshoorn won met Recept voor geluk de #KoboTalent schrijfwedstrijd 2019. Geheel terecht als je het mij vraagt!

Over Recept voor geluk

De 24-jarige Liv werkt onder toeziend oog van een opdringerige manager in de keuken van een grote hotelketen. De uren zijn lang en het werk eentonig; ze kan niets van haar creativiteit kwijt in het gebak dat ze dag in dag uit op basis van exact hetzelfde recept moet maken. Wanneer ze op een regenachtige middag samen met haar vriend Onno langs een verwaarloosd winkelpand in de binnenstad slentert, komt haar droom van een eigen patisserie opeens weer in alle hevigheid opzetten. Onno heeft zijn bedenkingen, maar Liv besluit de sprong te wagen en ondertekent impulsief het huurcontract. Al snel komt ze erachter dat het beginnen van een eigen zaak heel wat voeten in de aarde heeft. De hulp die ze krijgt van Matthew, de handige en vooral knappe zoon van de huurbaas, is daarom meer dan welkom. Maar zijn aanwezigheid zorgt er ook voor dat Livs relatie met Onno steeds meer onder druk komt te staan.

Mijn ervaring

Wat werd ik ontzettend vrolijk en blij tijdens het lezen van Recept voor geluk! Het voelde heerlijk om deze ontspannen uren aan leesplezier te mogen ervaren en ik vond het dan ook hartstikke jammer toen ik het boek uitlas. Tegelijkertijd had ik er ook vrede mee, want het was perfect zoals het is geschreven. Het is lang geleden dat ik weer zo kon genieten van een feelgood topper, maar dit is er echt eentje die niet mag ontbreken op jouw lijstje. De combinatie van levendige personages, de liefde, een warme schrijfstijl, passie voor lekker eten en een sterke verhaallijn zorgden ervoor dat het boek alle ‘ingrediënten’ in zich heeft waardoor je de wereld om je heen even helemaal kunt vergeten. Dit boek kan ik ook echt aanraden om lekker te lezen in het weekend, in het lente zonnetje of op vakantie. Gun jezelf dit fijne me-time moment én ontspanning dankzij schrijftalent Saskia M.N. Oudshoorn. Recept voor geluk is meeslepend, ontspannend en een feestje om te lezen. Dit heerlijke boek is de terechte winnaar van de #KoboTalent schrijfwedstrijd 2019!

Recept voor geluk is een heerlijke en vooral meeslepende feelgoodroman. Alle ingrediënten zijn aanwezig om dit boek te bestempelen met vijf sterren!

Recept voor geluk | Saskia M.N. Oudshoorn | Paperback €19,99 | Klik hier voor het e-book Recept voor Geluk| Gratis voor Kobo Plus abonnees

Heb jij Recept voor geluk al gelezen? Geniet van uren leesplezier!