Recensie – On Top door Anna Nooshin voor online succes

IMG_0951
On Top
geschreven door Anna Nooshin wordt als ‘Jouw handboek voor online succes’ in de markt gezet. Dat dit inspirerende boek nu zowel bij veel bloggers op het nachtkastje ligt áls online massaal wordt gedeeld, dat ga ik niet ontkennen, het heeft immers zelf ook online al een mega succes mogen behalen door op de 26e plek binnen te komen in de Bestseller 60. Echt een positie om zeer trots op te zijn en waar ik Anna alvast hartelijk mee wil feliciteren (even via deze weg voor het gemak). Maar is On top een hype of een must read?

Over On Top
On Top is de must have inspiratiegids voor vrouwen die weleens gedacht hebben: is dit alles? Een boek vol humor, zelfspot en herkenbare situaties. Selfmade woman Anna Nooshin richtte in 2011 een van de meest succesvolle online magazines van Nederland op en is een begrip in modeland. Ze werkt met de grootste merken uit de lifestyle-industrie (van Chanel tot Nike) en reist de wereld rond voor haar baan. In On Top deelt ze haar tips en ideeën over hoe ook jij het beste uit jezelf kunt halen. Ze verpakt deze tips in een eerlijk (succes)verhaal, geïllustreerd met vele mooie – never before seen – privéfoto’s, waarbij Anna niet terugdeinst om zichzelf van een andere kant te laten zien. Wat gebeurt er als je ineens On Top staat? Hoe verandert je leven, hoe veranderen je vriendschappen, wat gebeurt er als je voor je droom gaat en het lukt?

En als deze tekst je nog niet weet te overtuigen, dan maakt deze quote van mijn voorbeeld Sanne (hoofdredactrice van Glamour) het verschil:

‘Voor iedereen die ambitie heeft en weleens onzeker is, is On Top een perfect boek. In On Top leer je wat Anna heeft geleerd. Ongelooflijk inspirerend’ – Sanne Groot Koerkamp, hoofdredactrice van Glamour

IMG_0860

Over Anna Nooshin
Anna is online ondernemer en richt zich op het bouwen van digitale merken. Anna schopte het als enige Nederlandse blogger tot de finale van de STYLIGHT Fashion Influencer Awards in de categorie ‘Most Successful Blogger Business’.

Sneak preview uit On Top
Voor wie mij nog niet (zo goed) kent: ik ben best koppig en streberig. Soms ben ik wat tegenstrijdig, ook in dit boek. Volgens mij komt dat omdat ik een vrouw ben. Ik denk zowel rationeel als emotioneel. Hoe dan ook, deze karaktertrekken hebben me voor een deel gebracht tot waar ik nu sta: ik leid mijn eigen bedrijf. Op mijn vierentwintigste besloot ik – zonder startkapitaal – een online magazine te starten genaamd NSMBL.nl (een afkorting van Ensemble). Ik heb nooit een businessplan geschreven en eigenlijk deed ik maar wat. Mijn visie heb ik gaandeweg pas ontwikkeld. Meer dan regelmatig heb ik dan ook mijn neus gestoten. Inmiddels run ik een succesvol online bedrijf met een van de grootste websites van Nederland en heb ik van mijn eigen naam een merk weten te maken in de Nederlandse mode-industrie. Van mijn fouten heb ik veel geleerd. Ook die ervaringen deel ik graag met jou, zodat jij je concurrentie wellicht net een stapje voor bent.

IMG_0877

Laat ik maar met de deur in huis vallen, On Top is niet alleen een hype, maar ook daadwerkelijk een must read. Wat is dit een heerlijk boek om te lezen en ik garandeer tevens een vol notitieboekje met wijze lessen die je van Anna Nooshin mag leren middels dit boek. Handig om te weten is dat dit boek ontzettend goed de weg beschrijft die Anna heeft bewandeld om te komen waar zij nu staat. Het is een handboek voor online succes, waarbij de tips verpakt zijn in het verhaal en je tegelijkertijd de ervaringen van Anna mag beleven. Je krijgt echt een kijkje behind the scenes! Ik vind het ontzettend dapper dat Anna zich zo kwetsbaar en bloot heeft opgesteld door haar pure verhaal (en de foto’s niet te vergeten!) met ons te delen, daar is veel lef voor nodig en nu  ligt er een prachtig verhaal voor mij waarbij ik baal dat ik het uit heb gelezen.Extra fijn: On Top heeft een waanzinnige uitstraling waardoor het boek nog lang op de salontafel zal blijven liggen als eyecatcher dankzij de hardcover editie, het fijne formaat en het kleurgebruik.

En nu heb ik het nog niet eens gehad over de heerlijke humor waarover Anna beschikt, ik ben verslaafd geraakt aan haar schrijfstijl en de manier waarop zij haar eigen pad volgt. Heel inspirerend en leerzaam om te lezen welke sprongen Anna in haar leven heeft gemaakt om te komen waar zij nu staat. On Top heeft veel indruk op mij gemaakt en zorgt voor extra motivatie om het beste uit mijn omgeving en mijzelf te halen. En mijn complimenten voor Anna die zwart op wit alle kanten van zichzelf heeft laten zien in On Top.  Echt een powervrouw!

On Top is echt een must read voor iedereen die ambitie heeft om de reis naar de top te maken. Anna Nooshin deelt zowel tips als ideeën en pure ervaringen die je niet mag missen inclusief geweldige humor om je eigen pad te bewandelen. Enjoy!

Titel: On Top, Auteur: Anna Nooshin, Uitgeverij: Unieboek / Het Spectrum BV, Prijs: €20,00,  ISBN 9789000344352

IMG_0971

Heb jij On Top al gelezen? Vind jij het een hype of een must read?