Ik was advocaat, nu ben ik mezelf geschreven door Judith Noordzij

ik was advocaat nu ben ik mezelf boek dagmar valerie recensie judith noordzij

Ik ga op vakantie en neem mee… Het boek Ik was advocaat, nu ben ik mezelf geschreven door Judith Noordzij. Dankzij uitgeverij Spectrum ontving ik een exemplaar om te kunnen recenseren op mijn blog. Dat doe ik heel graag, zeker als het boek betrekking heeft op persoonlijke ontwikkeling: mijn favoriete genre. Het verhaal van Judith Noordzij boeide mij vanaf de eerste bladzijde, ik vertel je er heel graag meer over in deze uitgebreide recensie. Lees je mee?

Over Ik was advocaat, nu ben ik mezelf

Het beste dat je kunt worden is jezelf. Als kind word je al gevraagd wat je later wilt worden. Gek eigenlijk want een beroep definieert je niet als mens. Daarbovenop moet je de keuze voor een studierichting al maken op een leeftijd waarop je nog niet eens mag stemmen of drinken. Voor je het weet zit je op een universiteit iets te leren wat je op een willekeurige maandag hebt besloten, omdat je die leraar van een bepaald vak leuk vond of omdat je gewoonweg niet zo goed wist wat je wilde worden. Dat overkwam ook Judith Noordzij die tijdens haar studie in Groningen in een warm bad terechtkwam toen zij rechten ging studeren. Een toptijd, een topstage en een topbaan later volgde een burn-out. Een burn-out op 27-jarige leeftijd. Tijdens haar herstel ontdekte Judith beetje bij beetje wie zij is en wat haar gelukkig maakt. Judith hing de toga aan de wilgen en geeft nu individuele coaching, inspirerende lezingen en reist het land af met haar Fire to Inspire-events. En ze leert mensen ontdekken waar ze gelukkig van worden en hoe ze lef kunnen kweken om dat na te jagen. Ongeacht je studie, je omgeving, je eigen angsten en je twijfels. Je komt er wel. In je eigen tijd.

Mijn mening

Geweldig om het boek Ik was advocaat, nu ben ik mezelf op vakantie te kunnen lezen. Ik had alle tijd en ruimte om na te denken wat goed is voor mij, welk pad voor mij fijn voelt om te bewandelen. Daarna werd het letterlijk door mooie wandeltochten te maken in de bergen; paden die voor mij geweldig voelen en waar ik intens van kan genieten. Het uitzicht was fantastisch en bijna magisch mooi! Door de inzichten die ik mocht ontvangen via het boek, werd ik flink aan het denken gezet. Judith Noordzij schrijft op een toegankelijke, warme en mooie manier hoe zij de persoon is geworden die zij nu mag zijn. Het is heel leerzaam en ook op sommige punten erg herkenbaar. Ook vind ik de vormgeving van het boek erg aantrekkelijk; het omslag en de inhoud van het boek vormen een geweldige match. De uitstraling is herkenbaar, stijlvol en stralend. Net als de schrijfstijl eigenlijk! Ik ben zeer enthousiast, aangezien ik door het boek heen ben gevlogen en veel mooie lessen tot mij heb mogen nemen. Ik hoop dat iedereen altijd zijn eigen pad mag bewandelen, door welke meningen hij of zij ook wordt omringd. Mocht je het fijn vinden om meer over dit onderwerp te lezen of je hebt zin in een inspirerende must read, denk dan zeker aan het boek Ik was advocaat, nu ben ik mezelf. Ik kan het boek van harte aanbevelen voor jong en oud!

Inspirerend, leerzaam en mooi boek over het leren bewandelen van jouw eigen pad. Het pad dat goed is voor jou! Ik ben onder de indruk van heerlijke schrijfstijl en de lessen die in dit boek op toegankelijke wijze worden meegegeven. Ik ben fan!

Ik was advocaat, nu ben ik mezelf | Judith Noordzij | Uitgeverij Spectrum | ISBN 9789000363278 | 160 pagina’s | Prijs €20,- | Klik hier voor het e-book

Bewandel jij jouw eigen pad? Waarom wel/niet?

Veel liefs, Dagmar