Recensie Happy Life Mascha Feoktistova #MaschaHappyLife

Yes, ik ben de trotse eigenaresse van een gesigneerd exemplaar van ‘Happy Life’! Dit is hét boek van Mascha a.k.a Beautygloss, zij is de grootste vrouwelijke influencer van Nederland (Bron: Blogmij). Ik keek als ultieme booklover enorm uit naar de verschijning van deze topper en nog voordat het boek verschenen was, stond het op de eerste plek bij Bol.com. Happy Life verstootte bestseller ‘De Kraamhulp’ van Esther Verhoef en tijdens de Beautygloss pre-party werd het eerste boek overhandigd aan een trouwe volger. Nu kunnen we er met z’n allen van genieten!

Mascha Beautygloss boek Happy Life

Mascha is professioneel beautyblogger en met haar blog Beautygloss.nl heeft zij meer dan 100.000 volgers per dag. Naast haar blog, zijn ook haar socialmediakanalen zeer succesvol waaronder ook haar YouTube-kanaal. Ik volg Mascha al jaren, van haar leerde ik immers mijn make-up op de juiste manier te gebruiken. Ook haar persoonlijke touch die zij in haar artikelen doorvoert, sprak mij toen al aan. Ik ben met Mascha ‘opgegroeid’, zij leerde mij immers belangrijke tips en tricks om mij vrouwelijk te voelen. Zij is een groot voorbeeld én inspiratiebron voor mij, extra leuk dat ik dus één van de 1000 gesigneerde exemplaren kon kopen op de pre-party. Op beide dagen van de Beautygloss party zijn er ongeveer 2000 boeken verkocht en nu worden de boeken uitgeleverd aan boekhandels. Momenteel gaat het zo goed met de verkoop dat er een tweede druk gemaakt wordt, een heerlijke boost voor de boekenmarkt!

Mascha Beautygloss boek Happy Life

Mascha’s boek ‘Happy Life’ gaat verder dan beauty. Het boek vertelt in vlot geschreven verhalen over liefde, genieten, jezelf zijn en carrière. Maar ook neemt het moeilijkere onderwerpen onder de loep, waaronder ‘nee’ durven zeggen en wat erbij komt kijken als je uit huis gaat. Je leest in ‘Happy Life’ niet alleen de mooie kant van het leven, want Mascha deelt juist ook de moeilijkere momenten en combineert dit met haar ervaringen en kijk op situaties. Toen ik het boek las ‘hoorde’ ik het Mascha bijna vertellen, met haar leuke humor en herkenbare voorbeelden tussendoor maakte zij het boek heel levendig.

Mascha Beautygloss boek Happy Life

Waarom ik zo blij word van het boek? Dat begint al bij het openslaan, waarbij in het omslag het prachtige Beautyglosslogo is verwerkt. Nu ik zelf ook bij een uitgeverij werkzaam ben, zie ik dat juist de details een verschil kunnen maken en ik vond dit zo’n sterke toevoeging! De mooie sfeerfoto’s gemaakt door Alexander Sporre, maken het boek helemaal af. Daarnaast is het boek heel toegankelijk geschreven, kan ik mij goed identificeren en herkennen in de situaties én is het heel inspirerend. Er staan fijne en realistische tips in (bijvoorbeeld over de to-do-lijstjes) en ik volg haar blog natuurlijk ook vanwege haar enthousiaste schrijfstijl, dit vind je ook terug in Happy Life!

Mascha Beautygloss boek Happy Life

Leuk detail: in het hoofdstuk ‘School’ schrijft Mascha onder andere over het belang van je diploma en het doorzetten bij het afstuderen. Toen ik de laatste zin van dit hoofdstuk las ‘ Het feit dat je een opleiding volgt, toont ambitie en doorzettingskracht. Nog een klein stukje en dan ben je er!’, dacht ik verdorie, je hebt helemaal gelijk! En ik ging aan de slag, daarom eindig ik hier ook even deze review, want dankzij Mascha dacht ik weer aan mijn scriptie die eenzaam in het hoekje lag. Hup oppakken en door met de laatste loodjes.

Mascha Beautygloss boek Happy Life

Je kunt het boek van Mascha onder andere bestellen via Bol.com voor 14,95 (ISBN 97899461561589).

Happy Life is een echte musthave voor op je nachtkastje, want ik word er instant happy van!