Blog

Reisdagboek Thailand #2 – Ayutthaya, Lampang & Chiang Mai

Het is tijd om te genieten van Thailand! In ons eerste reisdagboek konden jullie meekijken hoe we genoten van Bangkok. In dit tweede deel neem ik jullie mee naar de oude hoofdstad van Thailand: Ayutthaya en gaan we door naar het noorden om een bezoek te brengen aan Lampang, het Elephant Hospital en Chiang Mai. Goede reis!

We lieten het bruisende Bangkok achter ons, wat was het toch een indrukwekkende stad om nooit te vergeten. De eerste ervaringen op Thaise bodem vond ik dan ook heel erg bijzonder, maar ook overweldigend. We bezochten de oude hoofdstad van Siam, Ayutthaya. Hier stonden twee mooie tempels, zo kleurrijk en speciaal! Vooral Jord vond de ruïnes echt prachtig, hij keek er zijn ogen uit. Vervolgens gingen we naar het zomerpaleis van de koning, Bang Pa-in. Hier vergat ik dat mijn benen en schouders ook volledig bedekt moesten worden (en dat tegen de veertig graden, warm!), waardoor ik nu een mooi sjaaltje als aandenken heb overgehouden aan dit bezoek. Het zomerpaleis was heel indrukwekkend versierd vol kleur. Je moet het alleen niet groot inschatten, maar het was een stralend gezicht.IMG_0002

Het drie keer per dag rijst eten wende trouwens verrassend snel! Het eten is er zo lekker dat ik echt mijn stopknop moest herontdekken, ik bleef maar opscheppen. Ik denk dat ik mijn favoriete keuken heb ontdekt!

Vervolgens reden we verder naar het traditionele plaatsje Tak met haar leuke avondmarkt. Dit was een heftige ervaring, omdat onze hotelkamer in dit dorpje ’s nachts in de rook stond. In de badkamer bleek een boiler te branden en weg te smelten terwijl wij sliepen. Heel eng, de rillingen lopen weer over mijn rug als ik eraan terugdenk. Ik moet er niet aan denken dat ik later wakker was geworden, ik schrok namelijk op uit mijn slaap door een sterke brandlucht… Gelukkig is alles goed afgelopen en vervolgden we onze reis naar Lampang waar we een lokale markt bezochten én het Elephant Hospital. Dit vond ik zo’n geweldige belevenis; de rust, warmte en bewegingen van deze mooie olifanten overvielen mij. Ook vond ik de intentie van de vrijwilligers die werkten om de olifanten te genezen prachtig. Dit vormde voor mij echt een highlight, ik ben blij dat we het mochten bewonderen en dat mensen deze prachtige dieren zo goed kunnen helpen en verzorgen.

Daarna reden we met de bus door naar Chiang Mai, de ‘Roos van het Noorden’. Een levendige stad omringd door mooie groene heuvels, het woongebied van de bergstammen. Een bezoek aan de leuke avondmarkt was daar een must! En we waren de gelukkigen dat we Loi Krathong mee mochten maken, dit is het lichtfeest. Het was ontzettend romantisch en mooi, de hemel was vol wensballonnen en lampionnen en op de rivier dreven duizenden kaarsen. Ik heb nog niet eerder zoiets moois mee mogen maken en dat samen met Jord! We denken nog vaak aan dit prachtige feest terug.

De volgende dag ging Jord deelnemen aan een Jungle Flight, waarbij je middels kabels door de boomtoppen vliegt. Hij kwam met zulke stralende ogen terug vol enthousiasme, echt een feestje. Vervolgens gingen we lekker de stad in met een tuk tuk, ook een hele toffe ervaring. De volgende dag bezochten we de mooie Doi Suthep tempel, met de fonkelende gouden boeddha’s en een schitterend uitzicht over de vallei. Als je de kans krijgt om deze tempel te bezoeken, dan raad ik het je zeker aan. Ook de omgeving is er sprookjesachtig.

In het dorpje Sankaempaeng zagen we de mooiste zijde en hand beschilderde parasols. ’s Avonds maakten we tijdens een diner kennis met de smaakvolle Noord-Thaise keuken, vergezeld van traditionele dans waarbij we zelf ook nog aan de slag moesten: we moesten dansen op het podium haha.

Een sfeervolle en feestelijke afsluiter van ons tweede reisdagboek door Thailand! De volgende keer nemen we je mee naar Chiang Rai, de Gouden Driehoek en Sukothai.

Veel liefs, Dagmar

Follow me on Facebook ♧ Bloglovin ♧ Twitter ♧ Instagram ♧ Youtube

Let's grow

Nieuwsbrief

Verlang je naar meer energie, balans en verbinding met jezelf? Schrijf je gratis in voor ExpediChi en groei in de richting die goed voel voor jou. Geniet maandelijks van inspirerende opdrachten, inzichten en groeitips voor jou én jouw business. Als cadeau ontvang je de gids Ondernemen op jouw voorwaarden.