Blog

Plog 12/12 – Mercure Hotel, Treatwell, de kerstman en Olaf

Amsterdam

Hello Amsterdam! De ultieme toerist uithangen in onze hoofdstad, dat stond altijd al op mijn lijstje en eindelijk was het zover. We pakten onze mini koffer en gingen op pad. De sfeer die we in Amsterdam voelden was ongelooflijk. Wat hebben we het toch maar getroffen met zo’n leuke stad! Natuurlijk is het er wel druk, maar we hebben het onwijs leuk gehad en de eerste dag was ontzettend geslaagd dankzij onder andere het heerlijke Mercure Hotel Amsterdam City waarin we verblijven, een geweldige kappersbehandeling bij Toni & Guy én we hebben Olaf gezien! Kijk mee naar deze goedgevulde plog!

ByDagmarValerie ByDagmarValerie

Even onder de douche springen, aankleden en make-up op. Ook moest de koffer nog gepakt worden, maar voor één nachtje is dat zo gedaan. Het werd mijn mini koffer waar we voor de eerste keer met z’n tweeën aan spullen in pasten haha, historisch moment!

ByDagmarValerieByDagmarValerie

In de woonkamer lag de herinnering aan de mooie boekpresentatie de avond ervoor, wat was de sfeer goed! Het boek ‘Vamp in Love’ van Marijke van den Elsen is officieel verschenen en het was onwijs leuk om bij deze gelegenheid aanwezig te zijn. Helaas voelde ik al bij het opstaan veel pijn, als ik dit veel ervaar dan neem ik een pilletje. Op de foto zie je welke, meestal wordt daardoor de pijn iets lichter en dat is genoeg om er weer tegenaan te kunnen. Meestal dan… Ik had deze dag wel een hele lange start nodig, maar uiteindelijk hebben we alsnog zoveel kunnen doen! We hadden dat echt niet verwacht en dat maakte het tot een extra fijne verrassing.

Even ontbijten en heerlijk artikelen lezen, door het nieuws scrollen en rustig opstarten. Anne en ik hebben al een tijdje dat we héél erg vaak op één lijn zitten, maar vanochtend was het helemaal raak: dezelfde tag op hetzelfde moment! Lieve Ingeborg had ons getagd en we zijn allebei met de It’s Christmas tag aan de slag gegaan. Mijn invulling kan je hier lezen om in de kerstsfeer te komen.

Ik bladerde in de Flow en kwam er dit onwijs leuke versje tegen uit het boek Versjes van Lars. Ook mijn vriend vond het helemaal geweldig, je krijgt er spontaan een grote glimlach door en het is echt hartverwarmend. Zo bijzonder als iemand dat kan creëren middels woorden, dat vind ik echt fantastisch. En nog even mijn nageltjes lakken in dezelfde kleur als mijn sweater én de jas van Jord. Maar dit was niet helemaal gepland, ik vond de kleur gewoon onwijs mooi! Deze is van de Oriflame Giordani Gold collectie voor de feestdagen genaamd Grand Red. Een prachtige bordeaux rode tint met hier en daar een glitter er doorheen.

ByDagmarValerieByDagmarValerie

En net toen we weg gingen bezorgde de postbode nog een pakketje en ik zei met droge humor ‘Yes, Ik wist het’ en toen maakte ik het open waar hij bij stond en kwam het boek Ik wist het van Chantal van Gastel eruit. Heel flauw van mij, maar ik wist inderdaad dat deze vandaag bezorgd zou worden. De recensie komt gauw online als ik deze beauty heb gelezen, wat een prachtige cover!

Yay, op naar Amsterdam! Auto-selfie en wat hadden we veel regen onderweg! Het duimen dat het zou minderen hielp gelukkig enorm, want de rest van de middag was het droog. Ik zou eerst ook gaan vloggen, maar de weersvoorspellingen waren stormachtig waardoor dat niet handig leek. Achteraf gezien had het gekund, maar nu een extra lange plog ter compensatie haha. Voor we het wisten, waren we al bij het Mercure Hotel Amsterdam City. Echt zo leuk, want ik heb er regelmatig langsgereden en nu mochten we er een nachtje verblijven. Heel speciaal!

Wat een geweldige sfeer hing er in het hotel! De aankleding was heel stijlvol en warm, ik voelde mij er meteen op mijn gemak. Het hotel heeft na een grote renovatie van de begane grond de deuren weer geopend in oktober en het hotel speelt daarmee nog beter in op comfort, gemak en lokale invloeden. Dit hotel geldt met de gedaanteverandering voortaan als hét flagship hotel voor de andere 22 Mercure vestigingen in de Benelux, zo bijzonder dat we hier mogen overnachten voor mijn blog en het hotel kunnen uitproberen! Zoals je ziet op de foto vond ik het een onwijs leuk begin van het weekend en ik was niet meer uit het bed te krijgen, deze wil ik thuis ook! En er was een heerlijke stortdouche op de kamer én we hadden een geweldig uitzicht over Amsterdam. De kamer was namelijk op de 11e verdieping, echt liefde op het eerste gezicht!

ByDagmarValerieByDagmarValerie

Nog even een potje Kolonisten van Catan, het was de eerste keer dat we het speelden met kaarten, maar we zijn nu al verslaafd. Wat een leuk en handig spel is dit! Ideaal om mee te nemen voor zulke tripjes, want het neemt amper ruimte in beslag en is ook heel toegankelijk qua prijs. Zeker een aanrader als je van spelletjes houdt! Toen de pijn wat dragelijker werd gingen we op stap. Eerst even richting de metro en op naar het centrum. Zo leuk dat de kerstverlichting ook in Amsterdam hangt en de kerstbomen er al staan! Eerst Praag, nu Amsterdam… We boffen maar!

Dankzij Treatwell mocht ik een belevenis ondergaan en het leek mij heel fijn om voor de feestdagen mijn haren netjes te maken. Toen ik ging zoeken naar een kapper in Amsterdam, kwam ik al snel uit bij Toni & Guy, het was een ervaring die ik heel graag wilde beleven en nu was het zover.  Het boeken ging heel snel en makkelijk, een erg toegankelijk proces. Ook de afspraak bij Toni & Guy was zo gemaakt. Wilde plannen met mijn haren had ik niet, maar even het model er weer in knippen en de puntjes bijwerken voor een gezonde uitstraling was een goed plan. Toen de Top Stylist Skye aan de slag ging leek het haar zo makkelijk af te gaan, wat een talent! Mijn lokken zagen er opeens veel voller en gezonder uit, ik was zó verbaasd dat ik amper wist wat ik moest zeggen. En dat was geloof ik ook te zien aan mijn gezichtsuitdrukking toen ze mij een spiegel gaf, wat een fijn model en geweldige lokken heeft ze mij teruggegeven!

Ook ging ze nog met de föhn aan de slag en leerde ze mij een leuke techniek aan waardoor je een natuurlijke slag kunt creëren, jullie lezen hier gauw meer over. Dankjewel Skye voor het prachtige eindresultaat waar ik nog veel plezier door zal beleven! En ik hoop dat je nog velen minstens zo blij kunt maken zoals je dat bij mij hebt gedaan.

BydagmarvalerieBydagmarvalerie

Hmm… na een heerlijke wandeling gingen we gezellig eten bij Loetje. Loetje is heel populair, de sfeer is er ontzettend goed en de biefstuk is verrukkelijk. Ik gebruik eigenlijk nooit dat woord, maar voor nu is een perfecte omschrijving. Ik kon het amper allemaal op, maar het was onwijs lekker! Daarna gingen we naar Museumplein, want we hadden tips gekregen dat de sfeer hier heel leuk zou zijn. De schaatsbaan stond er en ik huppelde er van blijdschap naartoe. Er werden grappige spelletjes met teams gespeeld en we moedigden wildvreemden aan, dansten vanaf de zijkant mee en…

Opeens was daar Olaf! Ik rende er als een klein kind op af, wat een held is het toch! Some people are worth melting for, waarom zijn niet alle sneeuwpoppen zo?!

Omdat ik mij steeds beter voelde door de dag heen, besloten we nog een stuk te wandelen richting centraal vanaf museumplein. Het is een flink stuk, maar we zagen zoveel moois onderweg dat ik door de indrukken wel kon vliegen. Zo knuffelde ik onderweg de kerstman (en kriebelde hem onder z’n oksel!) en we liepen door de verlichte Kalverstraat. Zo leuk om de mooie kerstetalages te bewonderen, heerlijk om te zien hoe creatief mensen dit neer weten te zetten. Echt een feestje!

BydagmarvalerieBydagmarvalerie

En nu kruip ik gauw bij Jord in het mega lekkere bed, want het is al de volgende dag geworden oeps! Als ik maar niet struikelend over m’n wallen bij het ontbijt verschijn haha. Ik betrapte mijzelf er namelijk op dat ik héél lang voor het raam heb gestaan om naar het uitzicht te kijken. Is het niet magisch? De hoeveelheid aan lichtjes werkt betoverend en er komen steeds vliegtuig voorbij, als echte vliegtuigspotter (hoe kan zo’n groot en zwaar ding nou in de lucht blijven?!) wil ik het natuurlijk niet missen. En de kamer is echt perfect, het lijkt alsof dit hoekje voor mij is gemaakt! Nog even mijn vriendje lief aankijken… heb ik wel eindelijk een idee wat ik voor mijn verjaardag wil haha.

Heb jij al een keer de ultieme toerist gespeeld in Amsterdam?

Liefs Dagmar

Follow me on Facebook  Bloglovin  Twitter  Instagram  Youtube

Let's grow

Nieuwsbrief

Verlang je naar meer energie, balans en verbinding met jezelf? Schrijf je gratis in voor ExpediChi en groei in de richting die goed voel voor jou. Geniet maandelijks van inspirerende opdrachten, inzichten en groeitips voor jou én jouw business. Als cadeau ontvang je de gids Ondernemen op jouw voorwaarden.