Recensie – Glazuur door Lisette Jonkman

Tijd voor de eerste recensie van 2016 en dan ook nog eens eentje van mijn favoriete schrijfster van Nederlandse bodem: Lisette Jonkman! Ik had namelijk nog het geluk dat ik Glazuur niet had gelezen. Yes, ik was echt een geluksvogel! En toen moest ik per se van mijzelf wachten totdat ik in het vliegtuig zat naar Thailand (hoe bedoel je beloningssysteem?) dus het vormde een extra duwtje in de juiste richting om wel richting Schiphol te gaan (hoi, ik heb vliegangst…). Eenmaal in het vliegtuig pakte ik er nog voor we gingen opstijgen Glazuur bij en voor ik het wist was het boek uit én waren we in een ander werelddeel. Nieuwsgierig naar mijn mening? Lees gauw verder!

Over Glazuur

Sophie baalt van haar nietige baantje bij het grote reclamebureau CopyBlinders. Dat haar vroegere beste vriendin Karlin haar baas is geworden en een relatie heeft met Sophies grote liefde Rein, helpt ook niet mee. Als Sophie voor de zoveelste keer vernederd wordt, is de maat vol: ze neemt het heft in eigen handen. Hou je vast! Glazuur werd door de lezeressen van Chicklit.nl bekroond met de prestigieuze titel Boek van het Jaar 2012.

Over Lisette Jonkman
Lisette Jonkman (1988) is journaliste, fanatiek blogster bij Viva.nl en schrijft al haar hele leven. In mei 2011 won ze de chicklit-schrijfwedstrijd van Luitingh-Sijthoff, Bol.com en Chicklit.nl met haar debuutroman Glazuur. In 2013 verscheen haar tweede boek Verkikkerd. In 2014 is haar derde roman verschenen: Verslingerd. Volg Lisette op twitter @lis1988 of lees haar blogs op www.lisettejonkman.nl.

Wat voelde ik mij een geluksvogel! Ik had namelijk ‘Glazuur’ van Lisette Jonkman nog niet gelezen en misschien weet je al dat ik onwijs fan ben van haar geniale schrijfstijl waardoor ik gênant hard zit te lachen om haar verhalen. En dus martelde ik mijzelf met het feit dat ik deze heerlijke chicklit pas in het vliegtuig mocht lezen. Eenmaal, zes weken later, in het vliegtuig was ik de eerste uurtjes daarom lekker zoet en de tijd vloog letterlijk voorbij.
Glazuur toverde al snel een grote glimlach op mijn gezicht. Deze chicklit zit vol meesterlijke vergelijkingen die mij regelmatig aan het lachen hebben gemaakt waardoor mijn buikspieren weer goed getraind zijn en de sportschool overbodig is *propt daarom extra handje chips in mond*. Ook aan verrassende wending ontbreekt het niet, wat heb ik genoten! De hoofdpersoon voelde aan als een goede vriendin waar ik ontzettend bij heb meegeleefd. Je ziet haar groeien en gunt haar het allerbeste, of dat daadwerkelijk gebeurt moet je maar heel snel zelf ontdekken. Ik weet zeker dat je ook volop gaat genieten van het verhaal, de schrijfstijl en fantastische personages. De verwachtingen voor deze chicklit waren torenhoog, ik ben eenmaal op en top fan van de schrijfstijl van Lisette en ik heb van elk woord genoten. Dankjewel Lisette voor uren leesplezier (en de beste afleiding voor in het vliegtuig ever #vliegangst, ook Jord is je erg dankbaar) en ik kijk nu al ontzettend uit naar je nieuwste boek. ‘Glazuur’ maakte mij ontzettend gelukkig!
Glazuur geeft je een feelgood boost en laat je gênant hard lachen. Wat een perfecte chicklit!

Yay en nog even de foto met Lisette erbij hashtag méga fan!

Titel: Glazuur Auteur: Lisette Jonkman Uitgeverij: L.S. Amsterdam